Saturday, July 18, 2009

Ape tajuk post nie ek???BENGANG kot!!!


Hye...sebelum aku study jap lagi nie...aku nak update blog nie dulu...bukan ape senang nak luah ape yang dalam kepala otak ngan hati aku nie...semalam adalah close date untuk online registration subject untuk sem depan...kepada classmate yang dah anta kat aku sebelum abes class 16 julai aritue aku ucapkan banyak2 terima kasih kerana dah menyenangkan hidup aku...siapa yang lambat tue sebab website jam la ape la...it was not my fault or unisel's fault!!!...it was ur fault ok!!!...so blame urself dont blame others...kalo daftar awal2 takde problem pun...jadikan bende nie satu pengajaran untuk korang ok...but pade yang aku marah2 tue im sorry k...korang kene faham dalam kepala aku nie bukan nak menjaga korang je...banyak lagi masalah laen yang datang2 dan tak selesai2 lagi nie....

Tepat pukul 8 malam tadi aku ngan geng2 aku pegi taklimat fasi untuk sem depan kat dewan senat...sekali sampai2 dah ramai dah...disiplin sungguh fasi2 nie...haha...yang penting aku pakai selipar je...huhu...tapi plek lah...nape mpp yang datang cume 2 orang jer?boikot ke?ups!!!...aku mals la nak amek tau kontroversi dalaman korang k...taklimat tue sangat tak efisien dan berterabur...mcam takde sistem...kejap cakap tue...pastu cakap hal nie pulak...takde flow langsung...ape2 pon maybe diorang buzy sangat kot sampai tak sempat nak prepare nak cakap ape...aku mmg tak setuju bile die akan wat saringan sewaktu induksi nanti...abes tue kalo tak terpilih bawak balik la kain baju??...kalo yang rumah jauh mcamne?tolong la blaja dari pengalaman lalu...dulu sombong sangat duk buang2 orang pastu ble tak cukup menggelabah call2 balik suruh datang...tue pun tak serik2 lagi...nak buang orang gak...110 orang fasi tue tak cukup tangan nye nak handle student...lagi2 sem panjang...kepda pihak y berkenaan "pliz learn from mistake ok!!!"

Dalam hal nie aku 100% tak menyalahkan mpp...aku faham mane ade manusia yang perfect kan?..tetapi sekurang2nya mereka cube cari kesempurnaan tue...dan aku tau student dilarang menghentam pihak tersebut dalam blog...tapi mampos arr...ni negara demokrasi...anwar ibrahim ko bagi datang sini suruh ajar pasal kebebasan bersuara...tapi ble mpp n student dah mule bersuara pandai pulak nak panas telinga....korang ingat korang tue bagus sangat ke ha??!!!...kepada yang setia mengikuti blog nie aku ucapkan terima kasih dan ingat aku takkan sekali2 tarik balik kata2 aku dalam setiap post dalam blog nie...dah nie blog aku...suke hati aku la...haha...

Balik dari meeting aku terus pegi jamuan ajk festival nasyid kat bendang cafe kat pp...barulah lega cket...yelah dapat teguk fresh orange free kot...haha...thanx to pusat islam ats jamuan tue...nasi beriyani tu bole la...orang dah bagi makan jangan nak banyak bunyi...nie la satu2 nye event yang sangat menynangkan hati aku..ops!!...taknak arr puji lbey2 kang ade pulak yang terase...anyway thanx to all expecialy kak syam yang menjemput aku untuk involve dalam team nie...sempat jugak la sorang mpp nie interview aku kat situ...haha...anyway aku mmg dah cte sume la kat die...because i trust him...and we are in big family what...haha...segala isi perbualan dirahsiakan...tett!!!

Lastly, aku nak cakap pasal backstabber...aku sangat plek kat orang2 yang kte dah wat baek tapi die wat taik kat kite...kalo korang mesti bengang gak kan???....aku dah pening kepala pke pasal ko...aturkan itu ini...mcam nie ko wat ktorang ek??...plek la...dasar manusia tak mengenang jase...tolong la belaja bersyukur selagi ko benyawa k..kang esok luse mati tga jalan kene langgar ngan lori sampah tak sempat nak bertaubat...aku tau aku nie bukanla bagus mane pon...tapi ape yang aku nak cakap semoga ko berbahagia dengan kehidupan ko k...aku tak kan kacau dah...kepda insan yang membocorkan rahsia aku malam tadi...ko skang dah takde kene-mengene ngan hidup aku lagi k...no turn back...enough is enough...sebelum melarat banyak lagi ko wat taik kat aku baek ko blah je dari hidup aku...ok arr aku nak study isnin final...kalo ade sape2 nak nak betol kan statement aku slah ke ape ke sila kan comment ok...bye...

4 comments:

  1. syahiir! relax okayh?
    but i like the last paragraph! ;)

    ReplyDelete
  2. salam sahabat..luahan yang bernas..ada tepatnya penyampaian anda..tak dinafikan...emm..menjawab ttg kontroversi ttg ketidak hadiran kami di majlis tersebut bkan lah atas dasar kami memboikot ttp kami di informkan yang malam itu semata2 briffing ttg induksi dan perjalanan prog. yang bakalan ditempuhi...untuk pengetahuan sdr. shahir kami terlebih dahulu ada meeting dengan pihak HEP tentang perjalan prog. mendatang..jadi apalah kiranya kami menghantar wakil..ada diantara kami yang membuat persedian exm berikutan bayak ketinggalan pelajaran..Harap maklum...yang baik datang dari ALLAH dan yang buruk dari saya(SHAHIMI) manusia yang lemah..

    ReplyDelete
  3. wow. kau benar2 bengang
    relax wey
    kang kau brtambah tambah plak kerut didahi.
    hahaha
    chill,
    have a glass of chilled pina colada
    eh, silap
    a glass of chilled fresh orange.
    hahaha

    ReplyDelete
  4. salam shahir...teruskan mengkritik n beri komen..guna kuasa maya untuk gerakan momentum perubahan..kunjung blog aku utuk futher action..www.pandangansisi-fendimalik.blogspot.com

    ReplyDelete

Kindly please leave your comment